MCK MR Tog AC

Modellen

 



Undervogn og vognkasse af metal, fjedrende puffere, ætsede riste, viskere, frontbøjler m.m.
Rigt detaljeret model, med bl.a. indretninger i førerrum og passagerafdelinger. Alle modeller leveres med åben og lukket plov, samt leddelt skruekobling der kan monteres efter ønske.
Modellen er udstyret med elektronik udviklet i samarbejde med ESU, og har bl.a. front- og slutlys, individuelt lys i førerrum og passagerafdeling, fungerende bremseindikatorer ved bogierne, og lys i destinationsskilte.
Togsættet trækker på alle fire aksler på MR, MRD fungerer principielt kun som en vogn.
Sættet leveres med MR og MRD adskilt, da enhederne nemt kan samles og adskilles, ved at klikke den 10 polede strømførende kobling sammen, eller trække den fra hinanden.
Denne kobling leverer strøm til alle lys- og lydfynktioner i MRD.
Alle togsæt leveres med ESU dekoder, powerpacks og 2 stk. 8 ohms højttalere, og med DLS Lyd
Gennemtestet, kraftfuld og støjsvag 5 polet motor.


Varianter, numre og status

 



De første MR-MR-tog leveredes med skørter og dermed uden underhængte plove. Men efter vinteren 1979/80, begyndte DSB at montere underhængte plove på alt trækkraft, og dermed også på MR-togene
De MR og MRD-vogne der efterfølgende leveredes, blev leveret med underhængte plove, her i blandt samtlige MRD-vogne.
Alle de seks togsæt der laves i første omgang, er lavet som MR-MRD og med underhængte plove
De dækker dermed perioden ca. fra årsskiftet 1981/82 og fremefter.